Yesterday once more

 Yesterday once more


こちらも「青春の輝き」に続き、生徒さんからのリクエストです

とてもシンプルな歌詞なのだなと改めて感じました


When I was young I'd listen to the radio 
Waitin' for my favorite songs
When they played I'd sing along, it made me smile 
若かったころラジオを聞いてたの
お気に入りの曲がかかるのを待ちながら
曲がかかると私は歌い、笑顔になるの
* When ~の時:接続詞
* I'd = I would
* make me ~ (私を~にさせる:使役動詞)

Those were such happy times and not so long ago 
How I wondered where they'd gone 
But they're back again just like a long lost friend 
All the songs I loved so well 
あの頃は幸せだった
そんなに遠い昔のことでもないのに、あの曲たちはどこへ行ってしまったの?
でも古い友達みたいに、また私の所へ戻ってきたわ
私の大好きな曲たち
* such ~ とても~な (such a --, such---s とsuchの後ろには名詞が来ます)
* they'd gone = they had gone 過去完了形
* just like ~ まるで~のよう、ちょうど~みたいに
*All the songs that I ... : 関係代名詞
Every sha-la-la-la
Every wo-o-wo-o, still shines
Every shing-a-ling-a-ling, that they're startin' to sing's, so fine
あの頃のメロディーはどれもまだ輝いていて
どの曲もまた歌いだそうとしているかのように素晴らしいの

When they get to the part
Where he's breakin' her heart 
It can really make me cry, just like before
It's yesterday once more
曲が、彼が彼女の心を傷つけたところにくると
また前みたいに泣きたくなるの 
昨日のことのように蘇る
* where …が○○する場所:関係副詞


Lookin' back on how it was in years gone by
And the good times that I had
Makes today seem rather sad, so much has changed.
過去がどんなだったか振り返ったり
楽しかった時を振り返るのは
今の私をもっと寂しくさせる、あれもこれも変わってしまったの


It was songs of love that I would sing to then
And I'd memorize each word
Those old melodies still sound so good to me 
As they melt the years away 
あの頃私が歌っていたのはラブソングだった
どの歌詞も覚えていたわ
昔の曲は私にとっては今でも心地いい
過去を溶かし出してくれるから
* sound ~ ~に聞こえる
* melt away 溶かし出す

Every sha-la-la-la
Every wo-o-wo-o, still shines
Every shing-a-ling-a-ling, that they're startin' to sing's so fine


All my best memories come back clearly to me
Some can even make me cry, just like before 
It's yesterday once more
いい思い出はどれも鮮明に蘇ってくるの
昔のように泣きたくなる思い出さえも
昨日のことのように蘇る


Every sha-la-la-la
Every wo-o-wo-o, still shines
Every shing-a-ling-a-ling, that they're startin' to sing's so fine

Every sha-la-la-la
Every wo-o-wo-o, still shines
Every shing-a-ling-a-ling, that they're startin' to sing's so fine

コメント

このブログの人気の投稿

Practical English メニュー

動画レッスン:The push for made-in-America chips

Reading material: 02 More parking fee for larger cars?