Take me as I am ありのままの私を受け止めて

Take me as I am.


Just thought I should leave some thoughts and lesson notes here for later

日々思ったこと、レッスンノートをここに書き残してみようかと思い立ちました。

thoughts 考え、思ったこと
for later 後で使うために、記録として

Also hoping my students find it useful in their learning. 

そしてこれが私の生徒さんたちの英語学習に役立てばとも思っています。
find it useful それを便利だと感じる (find 名詞 形容詞)

The thing is I usually slack off at these things after three days. See how I go.

問題はこの手のことに関しては完全に3日坊主な私に、続けられるかどうかってこと😅

The thing is 問題なのは、気になるのは
slack off at ~をさぼる
See how どうなるかな

Everyone would agree that I'm too old for this kind of stuff but I like playing my favorite songs really loud while driving my car....  

年甲斐にもなく車で大音量で音楽をかけて走ると気分がすっきりします😃

I’m too old for this kind of stuff 私はこのようなことをするには歳をとりすぎている

I usually listen to English Hip-hopish pops 

whereas classic hip-hops are not my favorite. 

こてこてのヒップホップは苦手なんですが、ヒップホップ寄りの洋楽ポップスを聞きます。

hip-hopish ヒップホップっぽい (~ish ~っぽい)

We often play those songs in the living room 

and it is amazing how my kids pick up some English pops and sing them before I do.

家でもリビングでかけていることが多いのですが、

子供たちが洋楽のポップスを私より先に覚えて歌っているのにはびっくりです。

pick up 覚える

Today I was listening to this Justin Bieber's song called "As I am". 

今日はジャスティンビーバーの”As I am”って曲を聞いてました。

To be honest, I have no intertest in Justin's fashion or private 

but I'm totally in love with his beautiful voice.

正直、ジャスティンのファッションやプライベートには全然興味ないんですが、

声が好きです😍

be in love with 恋をしている

I picked up some phrases from the song.

その歌詞からいくつか。


By myself sometimes
To give my mind some space
心に余裕が欲しくて時々一人になりたくなる
Take me as I am, swear I'll do the best I can, say
"I'm not going anywhere"
ありのままの僕を受け止めて、
できるだけのことはするから「どこにも行かない」と言ってよ
by myself 
自分一人で(want to be by myself 前半省略されています)
give ... a space 
誰々にスペースを与える、誰々を一人にしてあげる、放っておいてあげる
take me as I am 
私として私を受け入れて(don't take me wrong: 私を間違って理解しないで)(as ... ~として)
the best I can 
自分ができる最高を(the best that I can 関係代名詞のthatが隠れています)
☆今日のひとこと
”Take me as I am”
Take ○○ ...:○○を...として受け取る、理解する
Take it easy. 楽に考えて Take it more seriously.もっと真剣に考えて


コメント

このブログの人気の投稿

Practical English メニュー

動画レッスン:The push for made-in-America chips

Reading material: 02 More parking fee for larger cars?